16 January 2009

蒙面超人与我

《蒙面超人》也有人称他《假面骑士》是我生命中另一个重要的人物,如果没有蒙面超人的出现就没有今天的我了,因为我画画的兴趣他可是一大功臣呢。

在我四岁那年我因为好奇心而要求父母让我去上学,当时我其实还未到真正上幼儿园的年龄,但幼儿园院长还是让我以半游玩的形式让我入学。当时跟我同班的都是比我大的哥哥姐姐们,当中有个同学非常厉害画画,尤其是蒙面超人1号,我非常羡慕他,也对这个超人产生了兴趣,而这个同学见我这么喜欢蒙面超人就特地画了一张送给我。之后单是欣赏别人的画已经不能满足我了,于是我就开始了模仿他的画,就这样慢慢的培养起我画画的兴趣。

无可否认我现在对这些蒙面超人已经不像当年那么感兴趣了,但我对1号和2号还是情有独钟,加上之前重拍和从新设计过的电影版1号和2号的造型更让我着迷不已。之前看到著名的玩具系列S.I.C.所出的电影版《the first》和《the next》1号加2号的figures非常的喜欢但可惜价钱高了点,所以只有隔着包装盒来欣赏而已。太太看出了我的心意,就在我生日将到的这个时候表明会赞助我一部分让我可以买下《the first》版的1号和2号,真的是非常非常喜欢的生日礼物,在这里要跟太太说声“谢谢你!”

以下是我的新作品的初稿,用的是S.I.C.《the first》版的1号做为参考对象。

7 comments:

Anonymous said...

hai! i'm yuklin. i like you mask rider you drawing quit good and nice.

Unknown said...

hi, yuklin, thank you like my mask rider drawing, but actually this drawing not yet done, i still in painting, so hopefully u will come to my blog again. :)

Anonymous said...

yea, of course i will come to your blog to see yr drawing. last time when i was student i also like drawing too but long time did't draw so don't how to start anymore cause long time did't draw so very upset lo.

Unknown said...

thank for u come to my blog again. :)
u also like drawing, maybe u can post ur drawing also, and maybe i can learn some thing from u ne. ('v')

Anonymous said...

i don't think so coz i never touch drawing since 2000 already 8 years i did't draw so u would never learn from me but maybe u can teach me and i should learn from you. i read the story the mask rider is sponsor by your wife wah! so nice then your wife also like mask rider ka? i think you so young already married oh.

Anonymous said...

sorry i press 2 times, hehe ....

Unknown said...

i believe ”三人行必有我师“, so who know i can't learn some thing from u? :)
hahaha, i'm not young guy liao la, i born in 1978, heihei.....
yes, my wife like also, haha! :D